Reklamační řád

Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a stanovuje způsob, jakým lze uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) u zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu Shilaya.cz.


1. Identifikace prodávajícího

Václav Špila
IČ: 23585021
Sídlo: Petrovice u Karviné 510, 735 72 Petrovice u Karviné
Neplátce DPH
E-mail: obchod@shilaya.cz
Web: www.shilaya.cz


2. Základní ustanovení

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady ve smyslu § 2161 občanského zákoníku.

  2. Prodávající zejména odpovídá za to, že v době převzetí:

    • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly,

    • odpovídá popisu na webu Shilaya.cz,

    • je dodáno v odpovídajícím množství a jakosti,

    • splňuje požadavky právních předpisů České republiky.

  3. Tento reklamační řád se vztahuje na všechny produkty prodávané prostřednictvím e-shopu Shilaya.cz, pokud není výslovně uvedeno jinak.


3. Záruční doba

  1. Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží, není-li uvedeno jinak.

  2. U potravin a doplňků stravy platí záruční doba do data uvedeného na obalu jako „Minimální trvanlivost do…“nebo „Spotřebujte do…“.

  3. Záruka se nevztahuje na:

    • běžné opotřebení obalu,

    • vady vzniklé nesprávným skladováním či užíváním v rozporu s návodem,

    • zboží po datu minimální trvanlivosti,

    • zboží poškozené kupujícím.


4. Uplatnění reklamace

  1. Kupující je povinen zboží po převzetí prohlédnout a případné zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu.

  2. Reklamaci je možné uplatnit písemně na e-mail: obchod@shilaya.cz
    nebo poštou na adresu:
    Václav Špila, Petrovice u Karviné 510, 735 72 Petrovice u Karviné.

  3. Do e-mailu nebo zásilky prosím uveďte:

    • jméno, příjmení, adresu,

    • číslo objednávky / faktury,

    • popis vady,

    • fotografii vadného zboží (pokud je to možné),

    • návrh, jak chcete reklamaci vyřešit (výměna, vrácení peněz apod.).


5. Vyřízení reklamace

  1. Prodávající potvrdí přijetí reklamace e-mailem a sdělí další postup.

  2. Oprávněné reklamace budou vyřízeny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejich uplatnění (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele).

  3. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na:

    • výměnu zboží za nové, nebo

    • přiměřenou slevu z ceny, nebo

    • odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).

  4. Náklady spojené s doručením reklamovaného zboží zpět k prodávajícímu nese kupující, pokud se reklamace neuzná jako oprávněná.
    V případě uznání reklamace hradí tyto náklady prodávající.


6. Specifika pro doplňky stravy (shilajit)

  1. Zboží, které je potravinou nebo doplňkem stravy (např. shilajit), nelze z hygienických důvodů reklamovat po otevření obalu, pokud se nejedná o vadu výrobní či expirační.

  2. V případě, že se u produktu objeví neobvyklá barva, zápach nebo jiná změna, kontaktujte nás ihned – každou šarži kontrolujeme individuálně.

  3. Reklamace týkající se kvality nebo původu řešíme vždy osobně a s maximální péčí, aby byla zachována důvěra a kvalita našich produktů.


7. Vrácení peněz

  1. V případě oprávněné reklamace bude částka vrácena stejným způsobem, jakým byla objednávka uhrazena (pokud se strany nedohodnou jinak).

  2. Vrácení částky proběhne do 14 dnů od uznání reklamace.


8. Mimosoudní řešení sporů

V případě, že dojde ke sporu mezi kupujícím a prodávajícím, může se spotřebitel obrátit na:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
adr@coi.cz
www.coi.cz


9. Závěrečná ustanovení

  1. Tento reklamační řád je účinný od 13.10.2025

  2. Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád měnit či doplňovat, přičemž nové znění je vždy zveřejněno na stránkách www.shilaya.cz

  3. V případě nejasností nebo dotazů nás neváhejte kontaktovat na obchod@shilaya.cz – reklamace vyřizujeme lidsky, s respektem a férově.


Verze dokumentu: 1.0
Datum účinnosti: 13.10.2025

Žádná položka
%s ...
%s
%image %title %code %s
%s