Reklamační řád
Tento reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a stanovuje způsob, jakým lze uplatnit práva z vadného plnění (reklamaci) u zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu Shilaya.cz.
1. Identifikace prodávajícího
Václav Špila
IČ: 23585021
Sídlo: Petrovice u Karviné 510, 735 72 Petrovice u Karviné
Neplátce DPH
E-mail: obchod@shilaya.cz
Web: www.shilaya.cz
2. Základní ustanovení
-
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady ve smyslu § 2161 občanského zákoníku.
-
Prodávající zejména odpovídá za to, že v době převzetí:
-
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly,
-
odpovídá popisu na webu Shilaya.cz,
-
je dodáno v odpovídajícím množství a jakosti,
-
splňuje požadavky právních předpisů České republiky.
-
-
Tento reklamační řád se vztahuje na všechny produkty prodávané prostřednictvím e-shopu Shilaya.cz, pokud není výslovně uvedeno jinak.
3. Záruční doba
-
Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží, není-li uvedeno jinak.
-
U potravin a doplňků stravy platí záruční doba do data uvedeného na obalu jako „Minimální trvanlivost do…“nebo „Spotřebujte do…“.
-
Záruka se nevztahuje na:
-
běžné opotřebení obalu,
-
vady vzniklé nesprávným skladováním či užíváním v rozporu s návodem,
-
zboží po datu minimální trvanlivosti,
-
zboží poškozené kupujícím.
-
4. Uplatnění reklamace
-
Kupující je povinen zboží po převzetí prohlédnout a případné zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu.
-
Reklamaci je možné uplatnit písemně na e-mail: obchod@shilaya.cz
nebo poštou na adresu:
Václav Špila, Petrovice u Karviné 510, 735 72 Petrovice u Karviné. -
Do e-mailu nebo zásilky prosím uveďte:
-
jméno, příjmení, adresu,
-
číslo objednávky / faktury,
-
popis vady,
-
fotografii vadného zboží (pokud je to možné),
-
návrh, jak chcete reklamaci vyřešit (výměna, vrácení peněz apod.).
-
5. Vyřízení reklamace
-
Prodávající potvrdí přijetí reklamace e-mailem a sdělí další postup.
-
Oprávněné reklamace budou vyřízeny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejich uplatnění (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele).
-
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na:
-
výměnu zboží za nové, nebo
-
přiměřenou slevu z ceny, nebo
-
odstoupení od smlouvy (vrácení peněz).
-
-
Náklady spojené s doručením reklamovaného zboží zpět k prodávajícímu nese kupující, pokud se reklamace neuzná jako oprávněná.
V případě uznání reklamace hradí tyto náklady prodávající.
6. Specifika pro doplňky stravy (shilajit)
-
Zboží, které je potravinou nebo doplňkem stravy (např. shilajit), nelze z hygienických důvodů reklamovat po otevření obalu, pokud se nejedná o vadu výrobní či expirační.
-
V případě, že se u produktu objeví neobvyklá barva, zápach nebo jiná změna, kontaktujte nás ihned – každou šarži kontrolujeme individuálně.
-
Reklamace týkající se kvality nebo původu řešíme vždy osobně a s maximální péčí, aby byla zachována důvěra a kvalita našich produktů.
7. Vrácení peněz
-
V případě oprávněné reklamace bude částka vrácena stejným způsobem, jakým byla objednávka uhrazena (pokud se strany nedohodnou jinak).
-
Vrácení částky proběhne do 14 dnů od uznání reklamace.
8. Mimosoudní řešení sporů
V případě, že dojde ke sporu mezi kupujícím a prodávajícím, může se spotřebitel obrátit na:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
adr@coi.cz
www.coi.cz
9. Závěrečná ustanovení
-
Tento reklamační řád je účinný od 13.10.2025
-
Prodávající si vyhrazuje právo tento reklamační řád měnit či doplňovat, přičemž nové znění je vždy zveřejněno na stránkách www.shilaya.cz
-
V případě nejasností nebo dotazů nás neváhejte kontaktovat na obchod@shilaya.cz – reklamace vyřizujeme lidsky, s respektem a férově.
Verze dokumentu: 1.0
Datum účinnosti: 13.10.2025
